mandag 4. april 2011

Sukkertøyteppe

Mønster: Bølgeteppe etter denne oppskriften
Garn: Baby Merino fra Drops
Heklenål: 3.5

 Når jeg har vært flink og gjort ferdig et prosjekt synes jeg at jeg har fortjent å begynne på et nytt, for jeg har så mange ting jeg har lyst til å lage. På fredag var jeg innom (morgrethe) for å kjøpe ett nøste til til den rosa fletteputa mi. Og jammen snek det seg 5 nøster med deilig myk Baby Merino ned i posen min også. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve å hekle bølgeteppe, for de er så fine, og i herlige rosa og røde fargetoner blir dette et skikkelig sukkertøy-teppe som veslefrøkna skal få ha på rommet sitt.

Det er morsomt å hekle, og det føles som det går veldig fort siden jeg skifter farge hele tiden. Varierer fargeskiftene mellom 1, 2 og 3 omganger. Teppet blit mykt og lett, og jeg tror det blir veldig godt. La opp 220 luftmasker, og bredden på teppet blir ca. 80 cm. Også har jeg tenkt at det skal bli ca. 120 langt. Får se an litt hvordan jeg ender opp i forhold til garnet.

Nå stikker sola igjennom tåkelaget her, og det er klart for en ny flott vårdag.
Ønsker dere ei riktig fin uke!

1 kommentar:

LivM sa...

Dette kommer til å bli et nydelig teppe.
Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Håper det er ok at jeg legger deg til på blogglisten min!