torsdag 28. april 2011

Flettepute 2 og statusrapport påskestrikk.

Mønster: Fritt etter Mia's oppskrift.
Garn: Easy fra Sandnes, farge 4312 blekrosa
Pinner: rundpinne nr. 7

Påsken er vel overstått, og det har vært en brå start på hverdagen med 17 unger på barnebursdag i går. Med så nydelig vårvær som vi har hatt nå, kunne vi ha utebursdag. Det er første gang siden vi fikk barn for 11 år siden, og jeg må innrømme at det var deilig. :)

Vel vel, jeg lovte før påske at jeg skulle vise dere fletteputa mi, som ble ferdig rett før påske.
Slik ble den:


Puten er strikket etter Mia's oppskrift, men jeg har valgt å strikke på rundpinne. Strikket da det samme mønsteret på begge sider. Når puten var stor nok til min innerpute felte jeg av på den ene halvdelen, mens jeg strikket videre på den andre halvdelen for å få en klaff til å brette over. 4 treknapper gjør lukningen.

Ble veldig fornøyd med utseende på puta, men er litt spent på hvordan den vil bli å ha i sofaen, siden den loer en del. Det gir seg kanskje litt etter vask.

Det gikk med 450 g til denne puta, altså 9 nøster, så noe billigpute er det jo ikke. Selv om Easygarnet ikke koster så mye pr. nøste. :)


Til slutt en liten statusrapport på påskestrikken min.


Det ble for fint vær til at jeg kunne sitte pal med strikketøyet, så det ble i stedet mange fine trilleturer med barnevogn. Og kveldene ble stort sett fylt opp med spilling med gutta. Så jeg har ikke kommet så langt som jeg hadde håpet. Men 1 1/2 ben er ferdig.
Nå er jo dette en dress som er beregnet for neste vinter, så jeg har jo god tid...
Blir nok mange andre prosjekter innimellom før denne er ferdig ;)

1 kommentar:

Rät&Avig sa...

Åh, underbar kudde!
/Ann-Britt