fredag 17. juni 2011

Storesøsterkjole og julegavesamstrikk

Garn: Drops BabyAlpaca Silk, ca 160 gram, farge 6347 (blålilla)
Pinner: 3,5
Mønster: Tora Frøseth's Kjole til Storesøster str. 4 år (kan kjøpes på Ravelry)


Litt forsinket ble jeg ferdig med denne Storesøster-kjolen forrige helg.
Men det tar litt tid å vaske,
og ikke minst å dokumentere det ferdige produktet. *bluss*

Men her er den altså,
min utgave av Tora Frøseths lekre kjole.

Dette var også mitt maiprosjekt for julegavesamstrikken.
Kjekt å bli ferdig med julegaver allerede nå. :)
Hvem som får den forblir en hemmelighet fram til julekvelden.


Det kjekke med denne kjolen er at når du er
ferdig med strikkingen er det bare å feste noen tråder, og så er kjolen ferdig.
INGEN montering, og det liker jeg.

Er litt spent på om garnet vil sige. Det kjennes litt tungt ut,
kanskje på grunn av silken. Men det ble utrolig mykt og deilig,
så en kjole til er på planleggingsstadiet - til min egen prinsesse denne gangen. 


1 kommentar:

LivM sa...

Nydelig kjole du har strikket!