fredag 24. juni 2011

Leirbålkappe

Fra tid til annen hender det seg at jeg må legge vekk strikkepinnene og finne fram igjen symaskina. Og når eldstemann skal på speiderleir er det en god grunn til å gjøre nettop det. For en skikkelig speider trenger ei bålkappe har jeg forstått.

Med fint vadmelsstoff som egentlig skulle bli bunad til mannen, og rester av filt og ellers det jeg mått finne på syrommet gikk jeg til verket.

Resultatet ble bra det, og jeg tror nok kappa skal holde Speider'n
varm under leirbålene den neste uken.


Det var faktisk gøy å sy igjen,
så jeg tror det blir mer av det slaget framover også.


2 kommentarer:

tulipa sa...

Så flott kappe! Har en liten speider jeg og som skal på kretsleir til helgen! Han er bare småspeider ennå og har ikke hørt at de har begynt med sånn bålkappe??? Men når den tid kommer håper jeg den går an å fås kjøpt for jeg er absolutt ingen syerske!!
;)

Timotei sa...

Oi, så flott bålkappe! Forseggjort og fin!